با گذشت زمان با توجه به زیاد شدن جمعیت و نیاز مردم، بشرمجبوربه استفاده از روش های جدیدی برای ادامه زندگی خود شد. یکی از این روش ها، گسترش محصولات گلخانه ای بود. چون کشاورزی به صورت معمولی و سنتی دیگه جوابگوی نیازهای مردم  نبود، برای همین بود که کشت گلخونه ای رایج شد.

یکی از راه های مرسوم توی گلخونه ها برای بازدهی بیشتر نشاء کاریه.

برای تولید نشاء کشاورز بهتره از سینی نشا استفاده که بتونه محصول بهتری با کمترین هزینه داشته باشه.

سینی نشا، یکی از ابزارهای باغبونی هست که معمولا از جنس پلی استیرن، پلی اتیلن و پلی پروپلین ساخته و به منظور تولید نشا تهیه میشه. از آونجایی که مراحل اولیه رشد هر بذر به شدت حساس و حیاتیه و می تونه کیفیت گیاه روتعیین کنه پس استفاده از سینی نشا، راه حل مناسبی به نظر می رسه.

سینی نشاء در اندازه ها و شکل های مختلف تولید می شه که از چند سلول با بدنه های موازی و شیب ملایم تشکیل شده. سلول های هر سینی سبب میشه تا ریشه ها به صورت عمودی رشد کنند در نتیجه نشاء بهتر و گیاه ایده آل تری به وجود بیارند. یکی دیگه از مزیت های استفاده از سینی نشا اینه که از نفوذ نور خورشید به ریشه گیاهان جلوگیری میکنه و اینطوری از ریشه جوان نشاء محافظت میشه. همچنین معمولا بیشتر سینی ها دارای روزنه هایی برای گردش هوا هستند که باعث میشه ریشه دچار پوسیدگی نشه. از طرف دیگه بیماری های قارچی که ناشی از رطوبت هستند به حداقل می رسند. در روش کشت گیاهان درسینی نشاء آسیب وارده به ریشه‌ها کمتر میشه همچنین سینی‌های نشاء باعث کوتاه شدن طول دوره رشد گیاهان میشه در نتیجه میزان تولید محصول بیشتر میشه.

سینی نشاء مزیت های فراوانی نسبت به روش سنتی داره. یکی دیگر از مزیت های سینی نشاء، کم حجم بودن این بسترها و استفاده بهینه از فضای گلخونه هست. که باعث میشه باغبون یا کشاورز به خرید این سینی ها ترغیب بشه. کاهش مصرف آب هم از مزایای استفاده از این سینی هاست.

همه این مزیت ها برای یاداوری به صرفه بودن این سینی ها از لحاظ اقتصادی و مناسب بودن برای سلامت گیاهه. سینی ها در شکل و سایزهای مختلف با تعداد حفره ها و عمق های گوناگون توی بازار موجوده. اما نکته ورد توجه برای خرید سینی نشاء تعداد سلول ها یا حفره ها، ارتفاع حفره ها و نوع و جنس سینی است که باید متناسب با بذر مورد نظر و نوع رشد اون باشه. سینی های نشاء در ضخامت های مختلف تولید میشن که نوع ضخیم تره اونها رو میشه چندین بار هم استفاده کرد.

اما در کل بهتره از سینی های قدیمی و فرسوده استفاده نشه چرا که ترک های ریز ایجاد شده بر روی اونها باعث نفوذ عوامل بیماری زا به ریشه گیاه می شه.

(سایت سم دی بی هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای زیر ندارد و صرفا جهت راحتی در انتخاب شما آنها را انتخاب کرده است)

معرفی چند محصول مرتبط

مطلب قبلیکارت جذب کننده حشرات
مطلب بعدیمه پاش