یه توضیح کوچیک بدم برای کسایی که مثل چندسال پیش ما اصلا نمیدونن پرلیت چی هست؟

پرلیت یک افزودنی مفید برای خاک گیاه هستش که باعث سبک شدن خاک وهوا رسانی بهتر به ریشه گیاه میشه. حالا توضیحات کامل رو این پایین براتون میگم.

پرلیت چیست:

پرلیت یک سنگ آتشفشانی معروف است که دارای بافتی شیشه ای یوده که توسط هیدراتاسیون ابسیدین تشکیل می شود.میزان آب پذیری پرلیت دو تا پنج درصد بوده و یک محصولی تجاری و صنعتی است از موادی مثل دی اکسید سیلیکون، اکسید آلومینیوم، اکسید سدیم، اکسید پتاسیم، اکسید منیزیم واکسید کلسیم تشکیل شده است.

خب این از توضیحات علمی پرلیت حالا میخوام بهتون بگم که چه خواصی داره و به جز خاک گیاه کجا کاربرد داره.

خاصیت پرلیت در باغبانی:

اگه به یه تیکه از پرلیت زیر میکروسکوب نگاه کنید میبینید که سطحش پر از حفره ست. واسه همین مواد مغذی و مقداری رطوبت رو درون خودش نگه میداره واین واسه گیاه  خیلی مفیده.

خاصیت عایق بودن:

این ماده به دلیل قیمت پایینش و سبک وزن بودنش توی مصارف ساختمانی هم کاربرد داره. معمولاً به عنوان عایق و با محصولاتی مثل گچ سبک، کاشی سقفی، یا سنگ تراشی مخلوط میشه.

ویژگی های پرلیت

  1. چگالی کم
  2. تخلخل هوا
  3. قابلیت ذخیره آب اضافی
  4. غیرقابل احتراق
  5. عایق حرارتی – عایق صدا
  6. سازگار با محیط زیست

(سایت سم دی بی هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای زیر ندارد و صرفا جهت راحتی در انتخاب شما آنها را انتخاب کرده است)

معرفی چند محصول مرتبط

پرلیت گیلدا کد GP02L حجم 2 لیتر

 

«پرلیت گیلدا» (Perlite) محصولی پایه معدنی و مناسب برای چنین گیاهانی است. این محصول جاذب آب بوده و می‌تواند آب زیادی را در خود نگه دارد. ازاین‌رو گیاه برای مدت‌زمانی طولانی‌تر آب موردنیاز خود را در اختیار داشته و خاک آن مرطوب خواهد ماند. محصولی که در تصویر مشاهده می‌کنید «پرلیت گیلدا» بوده و توسط شرکت «گیلدا» عرضه می‌گردد. این محصول خاصیت خنثی و متمایل به اسیدی دارد و برای ریشه‌ی گیاهان مناسب است.

پرلیت دانه درشت گلباران سبز بسته 500 گرمی

محصولی که در تصویر مشاهده می‌کنید پرلیت بوده و در بسته‌های 500 گرمی توسط شرکت «گلباران سبز» عرضه می‌گردد. این محصول خاصیت خنثی و متمایل به اسیدی دارد و برای ریشه‌ی گیاهان مناسب است. شرکت «گلباران سبز» سال‌ها است که درزمینه‌ی تولید و طراحی گلدان‌های کشاورزی، خانگی و تزیینی فعالیت می‌کند. یکی از اهداف این شرکت جلوگیری از بیماری‌های سرطان‌زایی است که منشا اصلی آن‌ها را می‌توان در استفاده‌ی بی‌رویه از کود‌های شیمیایی و دامی یافت. محصولات خاک و کود این شرکت برای گیاهان بسیار مناسب است و برای سلامتی انسان خطری ایجاد نمی‌کند.

مطلب بعدیاستند گلدان